Försäkringskassan

gud vad mycket man hör om dom. dom är ju inte kände precis med att betala ut pengar i tid.. har man ju hört och läst om överallt tycker jag.. många som få vänta 8 9 veckor från det att dom begärt pengarna.. det finns ju många som inte kan vänta så länge på sina pengar.. så jag själv ha bestämt att jag få nog skicka in min begäran och föräldrarpeng redan i slutet av nov. hur jag ska börja ta ut mina dagar i jan.. så jag känner mig säker att jag få något utbet i slutet av jan. för annars bli det nog lite kris om man nu inte skulle få några pengar. då är det ju i alla fall ca 8 veckor innan som dom ha att gå igenom mina papper med mera. D skulle vara pappaledig en vecka efter semster i år. snarta jag anmälde det och begärde det i mitten av juni.. att han skulle vara ledig i aug.. och vi fick då våra pengar i slutet av aug som vi skulle.. undra om det va tack avra att jag gjorde den så långt innan.. för året innan va jag lite senare med det då bägärde jag inte förren runt den 15 juli att D skulle vara hemma första veckan i aug. och då fick då inte vi någora pengar i aug utan fick vänta nästan till löningsdax i sep.. alltså runt den 20 sep. så det va därför jag va duktig att göra den tidigare detta året. tillfällig föräldrar penning är också lite si och så där med.. D va hemma med A i slutet av april i år i 2 dagar.. jag skickade in papperna med en gång efter att han blivit frisk.. men pengarna där i mot dom fick ma vänta på till ungefär runt midsommar. det är ju lagom kul ... verkligen inte!!!! har en bra dag alli hopp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0